Nakupování je volba – vaše volba měnit svět
Efektivní využívání zdrojů značí malé akce v našem životě, které však společně přestavují významný vliv na celkové využívání přírodních zdrojů. Kampaň pomocí postaviček a zdařilé webové prezentace provádí řadou jednoduchých úkolů, které ve finále inspirují k pozitivnímu jednání při běžném nákupu. Postupně se dozvíte, co je efektivní využívání zdrojů a proč je takové zdroje efektivně využívat.
Akční Agáta vám poodhalí trochu jiný pohled na běžné nakupování, kdy většina z nás nedokáže odolat všem těm úžasným věcem, které nám padnou do oka, a které zaručeně musíme mít. Ano, plýtvání zdroji není v generaci Awake zvykem. Dozvíte se například, kolik singlů byste si mohli pořídit za peníze, které zbytečně vyhodíte nabíjením přehrávače přes noc.
Rutinér Ruda vám dokáže, že máme sklon opakovat pořád stejná rozhodnutí jen tak ze zvyku a že naše nákupy mají velký dopad nejen na naše peněženky, ale i na životní prostředí. Projekt Generation Awake si v této části klade za cíl otevírat oči a vnímat důsledky každodenní spotřeby na planetu a pomáhat s nastartováním malých změn. Dozvíte se tak např. proč by vám měl šéf radit, abyste častěji pracovali z domova a že i váš starý mobil má svou cenu.
Všichni víme, že při nákupu potravin mají lidé často moc velké oči a řadu z nich na konci týdne nebo po skončení doby jejich trvanlivosti vyhodí. Servác Soudeček uvádí, že se v některých zemích vyhodí na konci týdne až na 40 % všeho, co se nakoupí. Nadměrná spotřeba neznamená jen vyhozené peníze, nadmíru odpadků, ale také postupné čerpání přírodních zdrojů planety. Dozvíte se, proč mají naše životy v rukou (nebo spíš v nožičkách) včely, kolik vody se vejde do plastové láhve a zda může mít plastová krabička druhý život.
To samozřejmě není vše. Zjistěte více o této zajímavé kampani na následujícím odkazu: http://www.generationawake.eu/cz/.
Generation Awake, 2011