Uklízíte po sobě? Motivace je důležitá…
Vědci z Newcastle University v Anglii pověsili do restaurace dva různé plakáty. Zajímalo je, jak budou zákazníci reagovat na jednoduchý požadavek vyjádřený na plakátech - tedy pouze v důsledku vizuální stimulace.
Rubrika: Životní styl
| Typ článku: Studie
Na obou plakátech byla zformulována prosba k zákazníkům, aby po sobě uklidili stůl a zbytky od jídla hodili do koše. Na jednom z plakátů byla kytice květů, na druhém plakátu byl pár lidských očí.
Zajímavé bylo, že poté, co byl vyvěšen plakát s párem sledujících očí, množství zákazníků, kteří po sobě po jídle skutečně uklidili, se v porovnání s reakcí na plakát s kyticí květů zdvojnásobilo.
Evolution and Human Behavior, 2010
Počet přečtení: 2693
Datum: 13. 10. 2014