Dvacet van sycených nápojů za tři roky
Na pultech pak ve 47 % případů sáhnou Češi po sycené nebo minerální vodě, 34 % kupuje sycené limonády či jiné nápoje, které si snaží získat upadající přízeň novými příchutěmi či méně kalorickými sladidly. Zjistila to společnost Ipsos Tambor ve výzkumu zadaném společností SodaStream.
Češi v průměru nakoupí až sedmnáct litrů sycených nápojů týdně, přičemž nejčastěji volí lahve s velkým objemem (1,5 litru a větší). Z toho lze usuzovat, že se balené sycené nápoje konzumují především v početnějších domácnostech. Menší, mobilní balení do jednoho litru se přitom na celkové spotřebě promítají jen z 24 %.
„Je dobré oddělit nutnou spotřebu balených nápojů od té, která je pouze o návycích lidí. Bez lehkých přenosných balení se těžko obejdete například na cestách. Velká balení jsou však převážně o konzumaci doma a na pracovišti. Tato spotřeba je z velké míry odbouratelná například výrobníky sycených nápojů, a to v zájmu peněženky, času lidí, životního prostředí i zbavení se starosti se skladováním láhví," uvedl Radim Klepetko z českého zastoupení společnosti SodaStream.
Průměrná čtyřčlenná česká rodina koupí, přepraví a vyhodí 3 737 litrových PET lahví za tři roky, což do objemu představuje dvacet plných van sycených nápojů.