H&M na cestě k udržitelnému rozvoji
Začátkem října uvedla švédská společnost H&M na trh svou novou podzimní kolekci conscious Denim. Je specifická tím, že jednotlivé kousky oblečení obsahují minimálně 50% udržitelného materiálu a na jejich výrobu se spotřebuje o polovinu méně energie než obvykle. I tímto krokem pokračuje společnost ve vylepšení svého udržitelného rozvoje, který chce dosáhnout několika cestami. Jednou z nich je snaha zredukovat své vstupní zdroje. Např. v roce 2012 se objem uspořené vody vyšplhal až na 450 milionů litrů.
H&M začalo také spolupracovat se španělskou firmou Jeanologia, která se specializuje na vývoj technologií v oděvním průmyslu. Díky nim se při výrobě nové kolekce spotřebovalo o 56% méně vody a o 58% méně energie než při jiných kolekcích z džínoviny.
Kromě úspory zdrojů se H&M snaží i o nahrazení současných materiálů za udržitelné. Jsou jimi například bio bavlna, recyklovatelná vlna, bio len či recyklovatelná bavlna.
Dosáhnout udržitelného rozvoje společnost usiluje i prostřednictvím svých spotřebitelů. Snaží se je přesvědčit, aby zbytečně nevyhazovali obnošené oblečení. Místo toho jej mohou přinést do vybraných poboček. Vybrané oblečení se recykluje a šíje se z něj nové oblečení. Podle výroční zprávy o udržitelném rozvoji se H&M podařilo za loňský rok tímto procesem vysbírat více než 3000 tun oblečení.