Všechny články
Recepty
Strava
Vztahy
Zdraví
Životospráva
Další...
Nemoci

Otcové věděli, co je nejlepší

Jídlo v televizi dříve znamenalo, že se rodina sešla u stolu u doma připraveného pokrmu. Dnešní diváci však spíše uvidí srkání cappucina či hltání hamburgeru. Vědci z Cornell University, kteří studovali televizní program (ne reklamy), zjistili, že televizní diváci jsou v hlavních vysílacích časech bombardováni obrazy konzumace alkoholu, a to jak dospělými, tak teenagery, jedením produktů rychlého občerstvení mezi hlavními jídly a obrázky dětí konzumujících potraviny s vysokým obsahem cukru.
Rubrika: Technika
|
Typ článku: Studie

Alkoholické nápoje se na obrazovce vyskytovaly dvakrát tak často než chleba, obiloviny a cereální směsi. Ovoce a zelenina se v žebříčku výskytu na obrazovce umístily na sedmém a osmém místě.

Vědci rovněž zjistili, že zdravé potraviny byly představovány jako nepříliš oblíbené. V osmdesáti procentech studovaných televizních show trvaly scény s jídlem v průměru čtyři minuty. Cornellští vědci podotýkají, že televize může mít vliv na jídelníček spotřebitele, protože Američané tráví až 40 procent svého volného času díváním se na televizi. A na rozdíl od reklam na jídlo, neexistuje v případě televizních filmů žádná regulace podávání falešných nebo mylných informací.

Cornell University News

Počet přečtení: 3860
Datum: 30. 4. 2005