Šampony v lahvích z plážového plastu
Ve spolupráci se společnostmi TerraCycle a SUEZ, které se zabývají recyklací, bude tato inovace letos v létě uvedena ve Francii jako limitovaná edice lahví H&S v Carrefouru, jednom z předních světových maloobchodních řetězců.
Tyto lahve budou představovat největší světovou výrobní sérii recyklovatelných lahví vyrobených částečně z recyklovaného plážového plastu od konečného spotřebitele. Půjde o první významný krok při tvorbě jedinečného dodavatelského řetězce s podporou tisíců dobrovolníků a stovek neziskových organizací sbírajících plastový odpad, který se nachází na plážích.
Společnost Procter & Gamble dále oznámila, že v Evropě bude do konce roku 2018 víc než půl miliardy ročního objemu lahví obsahovat až 25 % recyklovaného plastu od konečného spotřebitele. To představuje více než 90 % všech lahví v oblasti péče o vlasy prodávaných v Evropě v rámci portfolia vlajkových značek společnosti Procter & Gamble v kategorii péče o vlasy, např. Pantene či Head & Shoulders.
Tento projekt bude každoročně potřebovat 2600 tun recyklovaného plastu, tedy stejnou hmotnost jako osm plně naložených letounů Boeing 747.
Procter & Gamble v obalech využívá recyklovaný plast od konečného spotřebitele již více než 25 let a dnešní oznámení je důležitým krokem na cestě společnosti dosáhnout firemního cíle do roku 2020, a to zdvojnásobit využití recyklovaného plastu od konečného spotřebitele v obalech.
Podle nadace Ellen MacArthur Foundation ekonomika ročně přichází o 95 % hodnoty plastového obalového materiálu v ceně 80–120 miliard dolarů. Nadace upozorňuje, že pokud bude současné tempo pokračovat, bude do roku 2050 v moři (z hlediska hmotnosti) více plastů než ryb.
Přetištěno ze serveru www.bio-info.cz