Nižší ceny - zdravé svačiny
Když dojde na jídlo, je chuť nesporně mocným motivačním faktorem. Podle výsledků nové studie však mohou být peníze ještě sladším pokušením než pytlík bonbonů. Vědci zjistili, že když byly sníženy ceny nízkotučných výrobků rychlého občerstvení v prodejních automatech, lidé měli tendenci vybírat si zdravější výrobky.
Tým dr. Simone A. Frenchové z University of Minnesota umisťoval po dobu jednoho roku zdravé svačiny do 55 automatů ve školách a na pracovištích. Snížení ceny těchto nízkotučných výrobků o 50% vedlo ke zvýšení prodeje o 93%. Výsledkem bylo, že celkový zisk z prodeje zůstal zachován. (Snížení ceny o 25% vedlo ke zvýšení prodeje o 39% a desetiprocentní snížení ceny vedlo ke zvýšení prodeje o 9%.)
American Journal of Public Health 2001;91:112-117
Počet přečtení: 3263
Datum: 14. 10. 2004