Nejzelenější obchodní řetězec v USA
Jak toho čtvrtá největší síť obchodních domů ve Spojených státech dosáhla? Zejména investicemi do masivního využívání obnovitelných zdrojů energie, recyklace odpadů a úsporných opatření.
Energie ze slunce
Využíváním solárních panelů s celkovou kapacitou 36 474 kW si Kohl's zajistilo třetí místo na americkém trhu hned za společnostmi Walmart a Costco. Slunečními kolektory je vybaveno 137 obchodních domů a počet neustále roste. V roce 2012 Kohl's instaloval kolektory na 16 prodejen, což představuje nárůst o 24 procent oproti předchozímu roku.
Největší koncentraci solárních panelů má firma ve svém centru ve městě Edgewood ve státě Maryland. Více než 6 000 solárních panelů tam produkuje 2,4 megawattů energie, což pokrývá více než 40 procent celkových potřeb střediska.
Recykluje se zejména karton
V průběhu uplynulého roku se síti Kohl's podařilo recyklovat více než 83 procent všech provozních odpadů. Až 70 procent recyklovaného materiálu tvoří karton a lepenka.
V roce 2010 firma zahájila program "suchého odpadu", jehož cílem je separace "mokrých předmětů", jakými jsou potraviny nebo nevyprázdněné nápojové obaly. Obchodní řetězec v rámci tohoto programu lisuje odděleně odpadky z pytlů i výrobky z papíru, které jsou následně odváženy na třídění a recyklaci.
LED žárovky a inovace generují úspory
Kohl's při osvětlování svých prodejen upřednostňuje LED žárovky, které mají delší životnost a denně obchodnímu domu ušetří 720 Wattů energie.
Pro potřeby klimatizace obchodů společnost loni spustila inovativní program s názvem Ice Bear. V rámci něj se v noci vyrábí led, který přes den ochlazuje prodejnu.
Obchodní řetězec navíc investoval do zařízení Enerfit, který optimalizuje fungování topných a větracích systémů prodejen.
Přetištěno ze serveru www.bio-info.cz.