Všechny články
Recepty
Strava
Vztahy
Zdraví
Životospráva
Další...
Nemoci

Burgry z pšeničného bulguru

cibule 1 větší, olej slunečnicový 1 pl, solčanka 1,5 čl, pšeničný bulgur 1,5 š (1 š = 1,4 dl), voda 4 š, kmín drcený 1 čl, bazalka 3/4 čl, pažitka sušená 2 čl, tofu uzené 1 kostka (150 g), česnek (utřený) 5 stroužků, majoránka 1–2 čl, shoyou – sójová omáčka 1 pl, olej slunečnicový 2 pl, sezam přírodní na posypání
|
Typ článku: Recepty

Nakrájenou cibuli podusíme na oleji, ochutíme, přidáme bulgur a po osmahnutí do horka zalijeme vodou. Směs ochutíme a pod pokličkou dusíme asi 25 minut do téměř kašovité konzistence (bulgur musí být měkký, max. mírně rozvařený). Během dušení přidáme na kostičky nakrájené nebo nastrouhané uzené tofu. Po odstavení necháme pod pokličkou dojít asi 10 minut. Potom dochutíme, přidáme olej a vařečkou vše dobře zamícháme.

Dávkovačem na zmrzlinu klademe na vymaštěný plech dva kopečky směsi na sebe, potom je lžící rozmáčkneme do tvaru kulatého karbanátku, posypeme sezamem a pečeme ve vyhřáté troubě asi 15–20 minut. Zbylou nevypečenou směs můžeme po rozmíchání s trochou vody použít jako pomazánku na celozrnný chléb, který můžeme ozdobit zeleninou.

Zdravé burgry můžeme podávat s bramborovou kaší, hrachovou kaší, zadělávanou zeleninou, bramborami na kyselo apod. nebo na chlebu s hořčicí a cibulí, příp. zeleninou, či v celozrnném pečivu jako klasický (ham)burger.

Z knihy Romana a Halyny Uhrinových „Nevařte podle kuchařek“ (vydal Advent-Orion), kterou lze objednat na adrese www.a-o.cz.

Počet přečtení: 4738
Datum: 16. 9. 2010