Komise EU představila akční plán propagace biopotravin
Plánem se budou ministři zemědělství zabývat na svém červnovém zasedání.
Komise soudí, že obyvatelé EU nejsou o principech a výhodách biologického zemědělství dostatečně informováni. Výrobci by měli více používat jednotné evropské logo označující biovýrobek namísto národních označení, jejichž získání je pro ně mnohdy obtížné. "Komise věří, že častější používání jednotného loga usnadní vnitřní a poté i celoevropský obchod s organickými produkty," píše se v komuniké EK. Logo tvoří klas s dvanácti hvězdami okolo.
Členské státy by podle EK měly navíc více podporovat poptávku po bioproduktech, úplný přechod podniků na biologické zemědělství, jakož i vzdělání profesionálů, kteří s ním přijdou do styku, tedy výrobců, distributorů i prodejců. Komise rovněž očekává větší investice do výzkumu.
Biozemědělci mohou již nyní využívat fondy EU. Komise však nyní zamýšlí usnadnit pravidla a vytvořit jednotné standardy pro celou "pětadvacítku", mimo jiné ujasnit normy týkající se geneticky modifikovaných potravin.
Biologické zemědělství představovalo v roce 2002 podle statistik EK přibližně 3,5 procenta z celkové zemědělské plochy. Česká republika je na tom z nových členských států nejlépe, zemědělství šetrné k přírodě zde v roce 2002 tvořilo přes pět procent celkové zemědělské plochy. Jako jediná z nových členských zemí je ČR nad průměrem EU.